tisdag, augusti 21, 2007

Jävlig utflykt

Var tidigare i dag i Karlskoga för att titta på nya badmintonskor. Möttes av en människa som hade den bredaste 0586-dialekten jag hört sedan mitten av april då jag åkte till Göteborg för att se DIF:s seriepremiär. Började språkas vid.

- Skor till badminton, har jag tänkt.
- Ja, det har vi här. Vi har den här Fukudaskon, jävligt prisvärd. Har sålt jävligt mycket av den, är jävligt bra.
- Okej...
- Sedan har vi den här, Prince, som vi har sålt jävligt mycket av. Den är jävligt bra - och ett jävligt bra pris!
- ...
- Yonexskon har vi sålt jävligt mycket av. En jävligt bra sko. Jävligt prisvärd, om jag får säga det själv.
- Ja, jag har Yonex just nu.
- Ja, det är jävligt bra skor. Jävligt prisvärda och jävligt hållbara.

När det stod klart att skon jag ville ha inte fanns i rätt storlek tittade jag på tennisracket Rafael Nadal spelar med (enligt uppgift "jävligt bra"). Det är nog ingen konst att spela bra tennis med ett sådant racket. Jag lär bli jävligt bra på studs om jag köper ett sådant.