söndag, augusti 19, 2007

Pig och glad

Felstavat i rubriken? Beror på om man läser hela söndagens höjdpunkt eller ej.

Veckans...

...ja, vi är nog släkt på något vis: I veckan var det stort kusinbesök. Inför onsdagens besök hos vår farmor hade vi lagat mat, inhandlat efterrätt i form av glass, samt andra matvaror. När vi stod och packade upp varorna frågade jag farmor var i skafferiet jag skulle ställa potatismoset. Då slog det mig! Vi hade glömt glassen hemma! Det lustiga var att exakt samtidigt som jag kom på att vi hade glömt glassen och utbrast "just det!" nåddes en av mina kusiner av exakt samma insikt. Det måste ha varit något med potatismoset. Kanske var glasspotatismos.

...kupp: Smita iväg lite diskret från ett bröllop för att titta på fotboll? Jajamän.

...namn: Det blir alltid lite roligare att titta på fotboll med äldre människor som har svårt för de internationella namnen. Som i dag, när Liverpool och Chelsea möttes. Kuyt blev "Kutt", Cole blev "Kål", Crouch blev "Crotch" och Drogba blev... just Drogba. Ja, alla namn är ju inte lika svåruttalade.

...Andreas Drugge: Det finns banne mig bara en Andreas Drugge. Två mål och en framspelning till ett mål mot Ljungskile i går. Tack!

...fyndigaste: - Vad blir en trött gris som kommer till England?
- Pig.