onsdag, augusti 08, 2007

Stark som Arne Tammer

I går: Badminton.
I måndags: Tennis.
I söndags: Badminton och tennis.
I lördags: Löpning.
I fredags: Tennis.
I torsdags: Tennis.
Förra onsdagen: Löpning.
Förra tisdagen: Badminton.

Det är alltså ett monumentalt elakt åsk- och regnoväder som stoppar mig från dagens form av friskvårdsaktivitet.

I morgon har jag bättre - och framför allt viktigare - saker för mig än att svinga något slags racket eller kuta runt i skogsliknande mark.

Vad? Superettafotboll.
Var? Stadsparksvallen, Jönköping.
Vilka? Jönköpings Södra-Degerfors IF.

Ödesmatchen i Jönköping mellan nästjumbon Jönköpings Södra och DIF (vill inte upplysa er om vilken tabellplacering DIF sitter på) får för allt i världen inte missas. Tanken på förlust i den matchen vill jag knappt skriva om, och verkligen inte uppleva. Nervpärs på Stasspaksvallen? Det lär det bli.

En arbetskamrat som också hyser DIF-intresse sa "Jag tror de vinner i morgon!" till mig tidigare i dag. Bra att han tror på det viset. Jag vet nämligen inte vad jag tror på. Usch.