söndag, augusti 05, 2007

Kom an, Tigern!

Mest ner denna vecka, men inte ens två gånger 2-3 stoppar söndagens höjdpunkt.

Veckans…

…parkeringsvakt med koll: Var inte gubben som tog hand om oss vid parkeringen utanför Studenternas i Uppsala i måndags. Eftersom jag visste varken ut eller in frågade jag gubben om var gästande lags supportrar skulle gå in. Han kan inte ha missuppfattat frågan eftersom jag hade på mig en röd DIF-tröja. Parkeringsvakten pekade med hela handen från Studenternas, inte mot arenan. I pekögonblicket tänkte jag inte så mycket vartåt han pekade, utan följde bara hans anvisning. Vi gick – och som vi gick! Som tur var hade vi gott om tid på oss. När vi till slut kom fram till insläppet för bortalagets supportrar hade vi gått runt nästan hela Studenternas – inklusive den något större bandyarenan (som också heter Studenternas) som ligger bredvid fotbollsplanen. Kändisar vi såg under promenaden: Gary Sundgren, Andreas Andersson och – Gunnar Rydholm!

…inbrott: Ur Nya Kristinehamns-Postens onsdagsupplaga:

Någon gång under fotbollens sommaruppehåll har någon/några tagit sig in på Brovallen och brutit upp en dörr på baksidan av IFK Ölmes kiosk.
- En dörr som för övrigt vi i Ölme i två år gått bet på att öppna eftersom nyckel saknas, säger klubbens Per Björkman.


Jag skrattar än.

…utryckning: Mellan klockan sju och nio var det säkerligen folktomt på brandstationen i Uppsala. Vid sju-tiden rullade en brandbil fram och belägrade halva cykelbanan utanför Studenternas. Ut ur kärran och upp på densamma klev personal ur Räddningstjänsten. Sen satt de där, på brandbilen, och bevittnade superettafotboll i nästan två timmar. Sämre dagar på jobbet kan man ha, om man säger så.

…rysare: I går var det stor minigolfspecial tillsammans med bror min, Mr 100 % och Mr 100 %:s bror. Eftersom Mr 100 %:s bror var ungefär dubbelt så bra på minigolf som Mr 100 % får han namnet Mr 200 %. Jag och Mr 200 % - han får heta så, då – utkämpade en enormt spännande 18-hålsduell. Inför det 18:e och sista hålet låg vi helt lika. Mr 200 % fick ett slag på sista – jag lyckades pilla i bollen på två slag. Således vinst för Mr 200 % med ett slag? Inte då. När krutröken hade lagt sig visade det sig att någon hade räknat fel – och i stället segrade känd bloggare med ett ynka slag. Snacka om rysare!

…avslutare: Det gäller att fokusera på det som för stunden är bra med Degerfors IF – att laget gör mål. Med en Andreas Drugge i målform vågar jag hoppas på superettaspel 2008.