torsdag, juli 26, 2007

Det rör på sig

Såja. Sommarens första nyförvärv för DIF:s del är inhandlat. Fredrik Holmberg, excellent mittback i DIF, har jag höjt till skyarna flera gånger under den senaste tiden. Det är Fredriks bror, Andreas, målfarlig mittfältare, som har köpts från division 1-laget Qviding. Andreas är spelklar redan till bortamatchen mot Sirius på måndag. Intressant!

I och med kvällens enda match i superettan har vi nått halvvägs in i serien, 15 matcher. Ja, förutom Örgryte och Öster, då. De har bara spelat 14 matcher. Men det är trots det dags för halvtidssummering enligt föregående års modell. Min simpla tippning presenteras här. Inom den första parentesen presenterar jag lagets aktuella placering. Inom den andra skriver jag hur många placeringar fel jag har placerat laget. Ju närmare noll desto bättre.

1. (7) BK Häcken (6 placeringar fel)
2. (16) Östers IF (14)
3. (12) Landskrona BoIS (9)___
4. (3) GIF Sundsvall (1)
5. (5) Ljungskile SK (0)
6. (1) IFK Norrköping (5)
7. (13) Jönköpings Södra IF (6)
8. (10) Örgryte IS (2)
9. (2) Åtvidabergs FF (7)
10. (15) Degerfors IF (5)
11. (6) Mjällby AIF (5)
12. (4) IK Sirius (8)
13. (14) Falkenbergs FF (1)
14. (9) Enköpings SK (5)___
15. (11) IF Sylvia (4)
16. (8) Bunkeflo IF (8)

Öster 14 placeringar fel - det måste vara ett svårslaget rekord. Ljungskile är totalt rätt placerat (woho!) med GIF Sundsvall och Falkenberg ett steg bakom. Utan att överdriva kan man säga att flera lag behöver röra på sig för att jag ska kunna ta epitetet mästertippare när superettan är slutspelad.