onsdag, juli 25, 2007

Turkos skjorta

I all förbifart som har seglat just förbi på sistone har jag hunnit med ett besök på beryktade Coop Forum på Bergvik i Karlstad. Ja, för beryktat är det verkligen.

Åsikterna om ombyggnationen av Coop Forum (det har vad jag förstår ägt rum en sådan ganska nyligen) är verkligen av det upprörande slaget. Speciellt i den stora elefanten, Nya Wermlands-Tidningen, har insändare publicerats i en sällan skådad strid ström. Jag kan inte påstå att jag har läst allt med största entusiasm, men visst, jag har läst några av dem, det har jag.

Flera av insändarna angående Coop Forum har innehållit ord som "labyrint" och "fängelse". I stort sett alla skribenter har varit negativa inställda till ombyggnationen.

Nu har jag besökt platsen i fråga och sett allt med egna ögon.

Och jag undrar - vad är problemet? Om det nu är så svårt att hitta varan man söker är det väl inte så överdrivet svårt att gå fram till någon knickedick i en turkos skjorta och fråga efter nämnda vara? Om man inte frågar någon i en turkos skjorta är det klart som korvspad att det hela känns som en labyrint. Att sedan gå hem och skriva insändare om det hela - för att man inte frågade någon i en turkos skjorta - känns bara... jobbigt.

Till och med Tomten fixar att handla på Coop Forum. Och ja, det är den kände historieföreläsaren jag snackar om. Direkt när jag satte min fot på Coop Forum-marken uppenbarade sig Tomten framför mig. Han sprang (observera skämtet) runt mellan hyllorna och införskaffade diverser livsnödvändiga ting.

Med Tomten avslutas gnället om gnället.