fredag, augusti 03, 2007

Nickes lilla presenterar: Sveriges sämsta radioreklam

Jag har hört den ett tag nu, den där radioreklamen. För övrigt Sveriges sämsta. Den blev utsedd till det i detta nu.

Jag talar om radioreklamen för något som heter Parlino. Eftersom allt nu ska vara it-hajpat till max måste jag smårätta mig själv - Parlino.se heter det visst. (För övrigt syns denna totala Internetadresshajp även på Manchester Citys matchtröja för säsongen 2007/2008. City har under några år sponsrats av resebyrån Thomas Cook. Jag har faktiskt själv en Citytröja med Thomas Cook-loggan på. I år är det dock Thomas Cook.com som gäller på Manchester Citys tröjor. När får vi se Outokumpu.com på DIF:s matchtröja? Det blev en hyfsat lång parentes, men en väldigt viktig sådan.)

Det är mycket möjligt att några av er där ute inte har hört reklamen jag refererar till. De första gångerna jag hörde den hörde jag - ingenting. Visst, någonting hörde jag väl, men det var bara massa ljud som jag tror skulle föreställa två röster som samtalade med varandra. Jag tyckte det påminde om ljudet som skapas när man spelar upp någon som har pratat baklänges - men inte ens så bra lät det, om jag ska vara ärlig. Således uppfattade jag inte att det var reklam för Parlino.se. Jag trodde faktiskt det var reklam för hitta.se, eftersom de hade en skum reklam förra året där två fördärvade röster hördes.

Men så såg jag ljuset!

Det var i måndags, på väg till Uppsala för fotbollstittande. Jag minns inte om det var Mr 100 % eller Huligan-Fred, men någon av de två kunde reklamen utantill när den gick på radion. Då fick jag höra vad det gjordes reklam för.

Är det så det ska vara? Att jag, inte ens 22 år fyllda, inte ska förstå en -förmodar jag - ungdomligt gjord radioreklam på grund av att jag inte kan uppfatta vad som sägs?

Bottenbetyg, Parlino.se!

(Men var glad för gratisreklamen jag ger er här. Den bjuder jag på.)