tisdag, juli 31, 2007

Bort, uddamålsförluster!

Jag blir så trött - och då har jag inte ens ägnat nattens sena hemkomst en endaste liten tanke. Uddamålsförluster borde förbjudas, skjutas, tas ur bruk, krossas, detroniseras, avvecklas och... ja, helt enkelt försvinna. I alla fall om laget som har gjort ett mål mindre än motståndaren heter Degerfors IF.

2-3 mot seriens näst bästa hemmalag, Sirius, är inget dåligt resultat - däremot blir jag förbannad på hur de simpla målen trillar in bakom polis-Bohlin. I går fick sittplatsnissarna på Studenternas anledning att jubla två gånger redan efter sju minuter. Till råga på allt missade jag det andra målet eftersom jag inte trodde frisparken skulle läggas så snabbt.

Degerfors pillar in några bollar, men det räcker inte när misstagen bakåt är fler än målen framåt. Inga billiga mål mot Örgryte på lördag. Okej?

Någon annan gång ska jag berätta varför jag och mitt resesällskap tvingades gå runt hela Studenternas för att komma in på arenan och vad Räddningstjänsten i Uppsala gjorde mellan klockan sju och nio i går kväll. Nu är jag är alldeles för trött för att berätta. Trött på misstag, och trött på att ligga sist i superettan med fyra poäng upp till säker mark.