måndag, augusti 06, 2007

Inte alls långsint

En arbetskamrat berättar för mig att en annan arbetskamrat har letat efter mig när jag var ute på vift.

Arbetskamrat: - Du får ju vara här när han letar efter dig!
Jag: - Frågade han efter mig?
Arbetskamrat: - Nej, det tror jag inte. Vi pratar aldrig med varandra.
Jag: - Nähä?
Arbetskamrat: - Nä... Det har vi inte gjort på sju, åtta... år. Han sa att jag var hans ovän. "Jaha", tänkte jag.

Jag trodde han skulle säga månader i stället för år när den lilla konstpausen kom, men tji fick jag. På mitt jobb är man som synes inte så värst långsinta. Och notera gärna ironin där.

För övrigt ryktas det att en värmländsk fotbollsspelare är på väg att bli proffs. Och det är inte IFK Göteborgs skyttekung Marcus Berg jag talar om. Allt om allt någon annan gång. Naturligtvis på Nickes lilla.