söndag, augusti 12, 2007

Han tackade nej till superettaspel

Lite upp, lite ner, lite slut på jobb och lite badminton. Varsågoda:

Veckans...

...virrigaste: Jag får nog ta hand om priset denna vecka. Mina lilla yrerier (här och här) om den värmländske fotbollsspelaren som skulle bli proffs blev det inte så mycket av. Det blev inget FC Emmen, holländsk andradivisionsklubb, för IFK Göteborgs Magnus "Ölme" Johansson. Dessutom nåddes jag av uppgifterna att han i veckan tackade nej till att lånas ut till Degerfors IF under hösten.

...övertidsmål: Eller Årets övertidsmål, kanske? För några fler övertidsmål för DIF:s del än Mano Garcias 2-2-mål mot Jönköping i torsdags lär det inte bli den här skitsäsongen. Lyckan var hur som helst väldigt stor.

...låt: Helt klart Play it for the girls med Danny. I torsdags hörde jag den väldigt många gånger. Först en gång på jobbet. Sedan två gånger på vägen ner till Jönköping. I halvtidspausen drog dj:n på Stadsparksvallen igång Dannys dänga. Sedan toppades det hela med ytterligare två Play it for the girls på vägen hem från Jönköping.

...frihetskänsla: När klockan slog 14.30 i fredags var det över - sommarjobbet. Jag lämnade igen passerkortet, sade tack och hej och lämnade allt för den här gången. Det går nog inte riktigt sätta ord på det hela. Otroligt skönt!

...prestation: Jag måste nog haussa mig själv lite här. I går, i Sollentuna, höll jag på att somna sittandes klockan halv två på eftermiddagen, mellan två av mina singelmatcher. Varför jag var så trött kan de lärde tvista om, men jag tror det berodde på att jag gick upp klockan fyra på morgonen. Jag tror att jag nickade till, men vaknade tvärt när någon satte sig bredvid mig. Ungefär då - supertrött och en aning nyvaken - ropades jag ut till spel. Matchen? Den vann jag med 21-19 i det tredje och avgörande setet. Efter den prestationen gillade jag mig själv väldigt mycket.

...fyndigaste: Norsken sms:ar mig: "Varför måste jag säga Du när Hasani?"

...felsägning: Går till den personen som kallade fotbollslaget Ängebäck för Engelbrekt. Lite nära.

...skit: Bunkeflo-DIF 2-0. Usch, vilken skit. Stryk i dag igen och fortsatt jumbo - och nu är det rejäl division 1-varning. Väck mig i oktober och meddela mig att DIF har placerat sig på plats 14 eller högre i superettan. Sedan kan vi glömma den här minst sagt turbulenta säsongen.