lördag, augusti 11, 2007

Massor med spadar

Och så var det den häringa säsongsdebuten. Sammanfattningsvis kan man säga att det var en kort dag som ändå blev sådär lång som alla tävlingsdagar har en tendens att bli.

Uppstigning redan klockan fyra (!!!) och avfärd mot hufvudstaden klockan fem. Jodå, det kallas tidigt. Strax efter klockan åtta forcerade vi dörren till Sollentuna Rackethall och välkomnades av en enorm värme som fick in några rejäla slag i våra ansikten. Det var mycket vattendrickande och inte så mycket överdragskläder som gällde - hela dagen.

Två segrar och en förlust i singelspelet känns helt okej med tanke på att det brukar räcka för att gå vidare till slutspelet - men inte i dag. I dag var det nämligen bara segraren i varje pool som gick vidare till slutspelet. Bara de bästa dög visst. Eftersom jag förlorade min första match visste jag att det var typ kört efter den. Trots det lyckades jag repa mod och vinna de två avslutande matcherna - egentligen till ingen nytta (förutom att det känns redigt fint att redan i augusti stå på två singelsegrar).

Annars var det en dag som präglades av nya racketar. Jag bestämde mig tidigt för att utöka min obefintliga badmintonracketpark med två nya - dock en smula begagnade - spadar. På eftermiddagen - vi var klara tidigt - slog Mr 100 % på stort och inhandlade två stycken språjlans spadar. Han lyckades till och med pruta ner priset på racketarna - som redan låg på reapris. När Huligan-Fred fick nys om Mr 100 %:s hastiga inköp mobiliserade han sina ekonomiska krafter och kalasade loss på två likadana spadar. Således lämnade vi Sollentuna med sex nya racketar, något som med största säkerhet bidrog till att shoppen i hallen gick ordentligt med plus i dag.

Men nu: sova, sova, sova. Jag kan lova att det inte blir uppstigning vid fyra- eller fem-tiden i morgon.
I morgon: ny match av viktig karaktär i superettan - Bunkeflo-Degerfors IF. På plats i Malmös västra delar för att bevittna holmgången? Det blir det inget med. I stället blir det datorn från klockan 17.00.