fredag, augusti 17, 2007

"Ärade Dege... förlåt, brudpar"

Till alla ni som älskar Rödvitt....Mot Stora Valla på lördag!Har ni planerat bröllop, 30 årskalas, släktmiddag, utlandsresa....jag säger bara STÄLL IN! Det gäller leva eller dö!

Så skrev signaturen "100 år" i Vulkanernas gästbok i söndags. När jag läste det gick tankarna direkt till morgondagens huvudaktivitet för egen del - och den utspelas inte på Stora Valla i Degerfors. När DIF spelar första matchen efter Gunnar Rydholms bortgång är det just ett bröllop som står mellan mig och hemmamatchen mot Ljungskile. Taskig tajming. Ruskigt taskig tajming.

Om det ändå vore så väl att jag är den som saknas mest i Degerfors i morgon. På det viset är det inte. Båda ordinarie mittbackarna - Fredrik Holmberg och Renato Rodrigues - finns på skadelistan. Bara hoppas att vikarierna - enda alternativen är väl Magnus Tappert och Tobias Hedberg? - gör sitt jobb mot Jörgen Wålemark med sällskap.

Nu måste banne mig trepoängarna trilla in. Det får gärna ske utan min medverkan. I finkostym och finskor håller jag hur som helst alla möjliga tummar i morgon kväll.