söndag, augusti 26, 2007

Hård press väntar

Vi kallar visst dagen för söndag.
Veckans...

...invigning: För en tid sedan köpte jag något så exklusivt som en hamburgerpress (helt klart värt att kursiveras!). Med hamburgerpressen kan man på egen hand skapa hamburgare på ett busenkelt vis - med grillränder! Egentligen borde inte en så beskedlig kock som jag äga en så exklusiv pryl. Det är ett hån mot alla seriösa personer som handskas med mat. Hur det än är och inte är - i veckan invigde jag min hamburgerpress. Vad jag har att säga om min hamburgerpress? Vilket guldköp!

...semester: Degerfors IF anställde inför denna säsong en så kallad klubbchef, vars ansvarsområde bland annat är att hitta nya spelare till klubben. Eftersom DIF just nu ligger sist i superettan letas det efter spelarförstärkningar som kan ansluta till laget innan den 31 augusti - då stängs det så kallade transferfönstret. Efter den 31 augusti får man nämligen inte värva spelare. Med inte ens en vecka kvar till transferfönstrets stängning bör Andreas Andersson, som DIF:s klubbchef heter, således ha bråda dagar på kansliet i Degerfors . Nja, jag vet inte det, jag. Han är nämligen på semester. På Kreta. Hoppas mobiltelefonen och datorn hängde med till Kreta, Andreas!
...låt: Sommaren är snart slut. Nu gäller det att hajpa, hajpa, hajpa! Natalie med Ola är årets sommarplåga. Natalie med Ola är årets sommarplåga. Natalie med Ola är årets sommarplåga. Natalie med Ola är årets sommarplåga. Förstått?
...minst objektiva: Direkt när slutsignalen ljöd på Kopparvallen i Åtvidaberg var jag lite missnöjd med en DIF-poäng. "Det kunde ju lika gärna blivit tre", tänkte jag. I dag har jag läst ett gäng matchrapporter om bataljen i Östergötland. Det går att utläsa en klar sak: Degerfors IF skapade inte en enda het målchans på hela matchen. Det gjorde faktiskt Åtvidaberg. En poäng var således bra. Väldigt bra. Och när jag nu tänker efter: vi skapade ingen bra målchans. Jag skyller min konstiga bedömning på den oerhörda poängnöden - och på att jag älskar Degerfors IF.

Bild: verner-verner.se

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ehmm jag har märkt att det går ungefär lika bra för Degerfors IF i "K-D League" som i verkligeheten...illa illa. Måste ha med managern att göra... =)
/Wissman

27 augusti 2007 kl. 22:58  
Blogger Niklas said...

Jag skulle kunna skylla på att jag låter er få det försprång ni behöver för att det ska bli någon som helst match om ligavinsten till våren. Men då ljuger jag. Dessvärre måste jag meddela att jag, liksom DIF, inte är bättre för stunden. Bättring utlovas! Klättring kommer ske i både K-D League och superettatabellen.

28 augusti 2007 kl. 16:56  

Skicka en kommentar

<< Home