onsdag, september 12, 2007

Slut på att stirra på ingenting

Nu är det dags. Tiden är inne. Måttet är rågat. Bägaren har runnit över. Jag har helt enkelt bestämt mig.

Jag ska hädanefter göra något vettigt när jag åker buss till träningarna.

Vad det betyder: Jag ska inte sitta som ett meningslöst fån och stirra rakt ut i ingenting. Jag ska inte lyssna på musik och försöka tänka "Åh, den här låten har jag aldrig hört förut" när jag egentligen tänker "Den här låten är jag också trött på". Jag ska vidare inte iaktta konstiga människor som gör konstiga saker. Jag ska inte sitta och tjuvlyssna på andras samtal.

I stället för allt detta ska jag läsa bok. Min tanke är att successivt öka svårighetsgraden på bokläsandet. Idén är att jag i framtiden ska kunna sitta och läsa kurslitteratur utan att vomitera kraftfullt. Just nu känns det ganska avlägset. Därför blir det en lugn början.

Först ut: Snabba cash av Jens Lapidus.