söndag, september 16, 2007

Smashing!

Summering - med en touch av elakt grus och, för en gångs skull, en seger att berätta om.

Veckans...

...sponsor: Nordea körde hårt med sin sponsring av hörnorna i matchen mellan Enköping och DIF. Jag funderar på att applicera den annonseringstekniken på badmintonsporten. Nu i veckan planerar jag att ge mig in i tunga handlingar med några klubbkompisar. Tänk er följande: Mr 100 % smashar under en match. Jag har köpt alla hans smashar. Någon ropar: "Smashen presenteras av Nickes lilla." Bra tänkt eller bra tänkt?

...seger: Heja känd bloggare friskt humör, det är han som susen gör! Storstilad mixedseger i Eskilstuna med Smá. Väldigt nöjd med det. För det vann jag en ljusstake som ser ut som ett helt vanligt pris. Vilka idéer de har i Eskilstuna!

...skada: Huligan-Fred spelade badminton i ungefär tolv timmar i går utan att skada sig. När han på parkeringen - som var täckt av grus - skulle ta sig in i bilen vrickade han foten. Hög Karl Corneliusson-klass på det agerandet.

...sunkigaste: Här har vi en överlägsen vinnare. Efter lördagens spel var vi en smula hungriga. Vi hittade en kvarterskrog, gick in, kollade läget - och gick ut direkt. Vi välkomnades av Eskilstunas begåvningsreserv vid Jack Vegas-maskinerna. Vad de sa när de välkomnade uppfattade jag inte. Om det berodde på att jag inte kunde urskilja ord eller om det var den oerhört vidriga lukten - luktade ruttet snus eller nåt liknande, en mycket svår svårdefinierbar lukt - som pockade på min uppmärksamhet är fortfarande oklart. Sedan blev det inte så mycket mer gjort inne på det haket från min sida.

...låt: Det var inte meningen att det skulle bli på det här viset - men det är Natalie med Ola den här veckan också.