lördag, september 30, 2006

Sveriges sämsta

Innan jag lämnade tävlingen i Mariestad bytte jag några ord med Sveriges store badmintonglobetrotter. Han tävlar alltid. I stort sett varje helg mellan september och maj. Ingen tävling verkar ligga för långt bort för honom. Jag skrev för övrigt om honom i vintras. Minns ni?

Jag pratade alltså med honom innan jag flydde Mariestad. Artighetsfraser såsom hur det hade gått i tävlingen utbyttes i en rasande fart. Sedan blev vi rörande överens om att vi just nu stod i en sunkig hall att spela badminton i. Då kom hans utspel!

- Jag lovar dig - det är Sveriges sämsta hall att spela badminton i!

Han upplever, som sagt, ett lass hallar varje säsong. Han bör ha koll. Jag höll faktiskt med honom, trots att jag inte är lika berest inom badmintonen som han är. I förbifarten nämnde jag dock att Brålandas hall om möjligt är ännu sämre, men där hålls inga tävlingar. Jag släppte det spåret.

Där stod vi, han och jag, rörande överens om att Mariestad egentligen inte ska arrangera tävlingar (underförstått av vårt samtal). Trots att vi här borde ha avslutat vårt samtal fortgick det. Jag hälsade honom välkommen till Kristinehamn nästa helg (självklart ska han vara med i den tävlingen - är man badmintonglobetrotter så är man!). Personligen tycker jag att vår tävlingshall är dålig - inte Mariestadsdålig, men ändå dålig - och inte så rolig att spela. Den bereste var dock av en annan åsikt! Han prisade vår hall. Jag försökte ta ner honom på jorden genom att påpeka alla brister hallen ståtar med, men han var bestämd: Hallen i Kristinehamn är bra! Om han sa det för att det stod "Christinehamns Badminton" på min rygg låter jag vara osagt.

Hur det gick i tävlingen? Om man slår personligt rekord i unforced errors (motståndaren behöver inte göra något för att vinna bollen, i stället är det jag som skjuter ut/i nät) är det svårt att vinna. En dålig hall sammanfaller med många misstag? Nja, i sådana fall borde mina motståndare - de spydde också galla över hallen - också ha missat mycket, men det gjorde de inte. Det var nog bara så att jag var dålig. Bättring fordras till nästa helg! Hemmaplan ska vara en fördel.