lördag, januari 07, 2006

Grums-Västervik i en rasande fart

Ojojoj! Gårdagens överlägset största så kallade snackis var en spelares experiment med två tävlingar på två olika platser inom loppet av två dagar. Alltså: Spel i går i en tävling. Spel i dag i en annan tävling. När jag och min medresenär lämnade Grums vid 3.30-tiden i natt spelade spelaren i fråga semifinal. Han hade således chansen att gå till final och få stanna ännu längre i Grums. Frågan den uppmärksamme läsaren ställer sig: Var går den andra tävlingen (alltså dagens tävling)?

Svar: Västervik.

Västervik! Västervik ligger på andra sidan Sverige jämfört med Grums. Jag kollade precis upp avståndet mellan de två ställena. 36 mil. Och en tävling drar igång klockan nio på morgonen. Säg nu att spelaren i fråga gick till final i Grums och spelade den vid 4.30-tiden. Han är klar med den vid fem-tiden. Sen dusch, ihopplockning och bums in i bilen för färd österut.

Kommer han att hinna? Hinner han återhämta sig? Det var frågor som jag och flera andra ställde oss.

Jag tycker inte att det är galet. Eller jo, kanske lite.

Well, well. Han gick säkert till final i Grums och kom till Västervik välbehållen och i någorlunda fin form. Det unnar jag honom!

För egen del gick det rätt bra i går och i natt. I och för sig, två raka förluster i singeln, men jag var absolut med. Och i mixeden! Herregud, vi vann en match där! I semifinalen åkte vi på däng, men vi var snubblande nära att vinna där också och gå till final. Det hade varit något, det!