måndag, januari 02, 2006

Jönssonfeber

Det har väl knappast undgått någon att TV4 dammade av de gamla Jönssonligan-filmerna i mellandagarna. Jag satt bänkad och såg de flesta filmerna. Filmerna är banne mig stor humor! Varenda tidning, typ Expressen och Aftonbladet, ger nästan alla Jönssonligan-filmer en eller två så kallade "getingar" eller "plus". Jag gillar det inte. Jag gillar det verkligen inte!

Alla filmerna kommer minst upp i Nl Nl Nl Nl Nl. Allra bäst är nog Jönssonligan på Mallorca. Den scenen när La banda de Jönsson blåser Wall-Enberg och hans gäng (där Ipren-mannen, Johan Neumann, ingår!) på kungakorset i kyrkan i Palma är nog den bästa scenen av alla.

Den bästa repliken hämtas från Jönssonligan och den svarta diamanten. Wall-Enberg och hans medhjälpare, Biffen, ska köra efter Jönssonligan. Biffen ska backa ut från gården - då går bilen i två delar. Wall-Enberg säger:
- Hur faan kör Johansson?!

Humor! Morgan Rockefeller Wall-Enberg Jr (eller bara Wall-Enberg) dras alltid vid näsan. Ja, herregud... Jag saknar helt enkelt ord.

Dagens låt är i alla fall Push the button med Sugababes som jag under dagen har hört hela tre gånger på radio.

Dagens sämsta är någon person vid Karlstads universitet som inte lade in betygen på den senaste tentan på Studentnätet. Det skulle ju ha varit klart i dag!