tisdag, december 27, 2005

Värk

Ah! Förbannade tennis! På grund av den dumma sporten går jag runt med en massiv smärta i min vänstra överarm. Varför ha en racketsport där man måste besitta en del styrka för att spela? Dumt! Men det gick rätt bra ändå i dag. Jag vann alla mina tre matcher i Bolltrollaren, vann b-slutspelet och kom på en total sjuttondeplats.

I kvartsfinalen mötte jag en några år äldre tenniskille. Matchen var avgjord efter badmintonen och bordtennisspelandet. Jag kunde förlora tennisen med 0-21 och ändå gå vidare. Han var rätt duktig och vann med 21-6.

Badminton: 21-0
Bordtennis: 21-14
Tennis: 6-21
Totalt: 48-35

I semin mötte jag en gubbe som var lite allround; han var duktig i alla de tre grenarna. Jag lyckades hålla jämna steg med honom i bordtennisen - förlust med 19-21 - och vann badmintonen lätt. I den avgörande tennismatchen kom jag snabbt upp i de poängen jag behövde för att vinna hela matchen. Sen gick luften ur honom en aning. Segern var min!

Bordtennis: 19-21
Badminton: 21-3
Tennis: 21-9
Totalt: 61-33

Sedan väntade grande finale. Visst, i b-slutspelet, men jag var ändå nervös innan matchen. Ytterligare en tennisspelare väntade. Badmintonen vanns enkelt och bordtennisen gick hyggligt - knapp förlust där. Jag behövde sju tennispoäng för att ta hem det. Efter några ramträffar hit och turslag dit hade jag redan efter två serveomgångar (tio spelade poäng) fyra poäng! Jag tog till slut de välbehövliga sju poängen. Jag tog till och med åtta poäng!

Badminton: 21-1
Bordtennis: 16-21
Tennis: 8-21
Totalt: 45-43

Kul att vinna totalt fyra matcher och bara förlora en. Dock lite trist att jag i fyra av mina fem matcher fick möta tenniskillar. Hade varit kul att bli ställd mot en pingissnubbe. Bli utspelad i pingis, äta upp hans poängövervikt i badminton och sedan ett avgörande i tennisen. Det hade varit något, det!