fredag, december 23, 2005

Julspecial?

Nej, det blir ingen julspecial på Nickes lilla. Annars brukar jag gilla att knåpa ihop julspecialare. Men nu orkar jag inte. Kvällen har gått i frågesportens tecken. Först utkämpade jag och min bror en ohälsosamt intensiv holmgång på Nationalencyklopedins spel. När krutröken hade lagt sig stod jag som segrare efter svaret "Olof Skötkonung" på nån historiefråga.

Sedan skulle vi spela igen. Min mor ville nu vara med. Nu orkade jag inte mobilisera mer frågesportskraft. Förlusten var odiskutabel.

I dag bröts min 27 matcher långa vinstsvit på MSN-spelet Röj-flaggor. I match 28 kom den första förlusten. Jag är dock riktigt nöjd med 27 raka segrar!

Dagens mest spelade låt är Lena Philipssons Han jobbar i affär. Förut, när min mormor var på besök, började jag av någon anledning nynna på melodin.

- Det där är Lena Philipssons nya bit, säger mormor.

Att hon visste det får rubriceras som Dagens överraskning. Detta beroende på att jag nynnar skitdåligt och att min mormor, vad jag vet, inte är så haj på ny musik.

"Bit" - i stället för "låt" - är Dagens ord.