fredag, december 16, 2005

Sett på stan...

Nickes lilla rapporterar från Karlstads innerstad.

En farbror cyklar på gatan med sin fruktansvärt stadiga cykel. Den är stadig eftersom den har två bakhjul. Jag tänker faktiskt att "den där cykeln kan man inte ramla med" när han cyklar förbi mig på vägen.

Krasch!

Farbrorn ligger på vägen och cykeln ligger bredvid honom i en hög. Halvdussinet personer var snabbt som tusan framme för att hjälpa farbrorn. När jag sneglade på den uppkomna situationen såg jag att ett av cykelns bakhjul helt sonika hade trillat av.

Sen, när jag har traskat vidare en stund, åker en form av raggarbil förbi mig. Från bilen - fast den såg mer ut som en rishög - hörs Black Jacks Inget stoppar oss nu på hög volym. Just det kanske inte låter så uppseendeväckande - men det kommer mer. Jag ser en tant på andra sidan vägen som tittar långt (väääldigt långt) efter raggarbilen. Hennes blick var riktigt ond. Det fattades bara att hon hade haft en käpp att hytta med. Jag började faktiskt le en aning - men inte bara åt tanten. Inget stoppar oss nu är faktiskt inte så dum...