fredag, december 09, 2005

Allt klart?

Det verkar som om…
… DIF:s supertalang Ola Toivonen är klar för Örgryte. Under hela hösten har DIF-, AIK-, Halmstads- och Örgrytesupportrar väntat på Olas svar. I dag kom det. Gamla Ullevi och Zoran Lukic nästa. Jag trodde inte att Ola skulle bli kvar i Degerfors, så överraskad är jag definitivt inte. Kör hårt nu, Ola!


Det sägs att…
… "Mackan" Edlund ska sluta som sidekick i succéshowen Pussel. En av mina källor gav mig det beskedet tidigare i dag. Katastrof! Erik Ekstrand klarar sig inte utan sidekick. Och sidekicken kan inte vara någon annan än "Mackan". Paulinne Arpi, som halvdelar på programledarjobbet med Erik, kan klara sig utan sidekick – men inte Erik! Jag tycker att han har behovet av att bolla sina ledtrådar och andra knasigheter med någon. Visst, de kommer säkert fixa in någon ny sidekick, men Pussel kommer aldrig bli sig likt utan "Mackan".


Det är nu klart att…
… Sverige möter England, Paraguay och Trinidad & Tobago i sommarens fotbolls-VM. Bra eller dålig grupp? Rätt bra, tycker jag. England har inte vunnit över Sverige sen Karl Gerhard var i storform och Trinidad & Tobago ses allmänt som VM-slutspelets sämsta lag. Paraguay, då? Paraguay är svåra. Usch, detta kommer bli tufft. Vad jag tror? Seger mot Trinidad & Tobago och oavgjort mot både Paraguay och Sven-Göran Erikssons England. Hoppas bara det räcker till avancemang.

Dödens grupp får annars ses som grupp C med Argentina, Elfenbenskusten, Serbien & Montenegro och Holland. Mumsigt för oss fotbollsälskare, som Thomas Nordahl skulle ha sagt.