fredag, december 02, 2005

Ful gubbe

Vilken strid som blossade upp i snabbköpet nu i kväll! Efter en lång och mycket tärande pluggdag på universitetet hoppade jag in och handlade på vägen hem. Jag står i den enda kassakön med mina noga utvalda varor. Det står två personer bakom mig och ungefär lika många framför mig. Således en ganska vanlig längd på kön.

Men vad sker? Följande konversation bryter ut mellan Ful gubbe (FG) och Kassörska (Ka).

FG: - Vem har du mer i kassan i dag?
Ka: - Det är… Christian.
FG: - Då tar vi och ringer på honom, då!

Fruktansvärt fräckt av Ful gubbe, enligt mig! Kön ringlade inte bort till charkuteridisken direkt! Och så säger han sådär, med ett helt lass överlägsenhet i rösten. Kassörskan var snäll och ringde på Christian, men man såg i hennes ögon att hon bara ville sätta en yxa i huvudet på Ful gubbe. Jag hade inte stoppat henne.

Dagens överraskning: Floor Filler-Jason i en sketch i Hey Baberiba. Hur hamnade han där?

Dagens godaste: Lunchen på universitetet. Det godaste jag ätit på mycket, mycket länge! Pyttipanna med stekt ägg – det var ursmaskigt! Betyget kan inte bli annat än
Nl Nl Nl Nl Nl


Så var det dags för avslutningen av På spåret-leken. Nu kniper du det – definitivt!

Vart är jag på väg?

2 poäng
Dum eller? Kasta om bokstäverna i ”Du” och sätt det bokstavsparet sist – nu är jag framme.