söndag, november 27, 2005

Textbyte

På en tråkig söndag kan man roa sig med att lyssna på Patrik Isakssons Hos dig är jag underbar. Det låter väl inte så jätteroligt, men det blir desto roligare om man sjunger med - fast med en annan text!

Det numera nedlagda radioprogrammet Rally har nämligen gjort om texten en aning till Patrik Isakssons låt. Fast det är bara refrängen. Men då kan man sjunga med i refrängen. Rally har gjort två refrängversioner - båda med tydlig elitseriehockeyinriktning.

Så här går den riktiga refrängen i Hos dig är jag underbar:

Jag undrar om du
Hade kraft o ge dig av
Eller mod o stanna kvar
Vågat bygga på nåt nytt
Jag undrar om du
Har kunnat ge och kunnat ta
Kunnat öppna dig som jag
Vågat vara här och nu
För allt jag kräver är ett svar

__

Och här kommer den första elitserie-refrängen:

Jag undrar om Lu-
leå har kraft till kvartsfinal
Eller Modo stannar kvar
Eller HV71
Jag undrar om Dju-
rgården ska kunna ta
sig ända till final
Så jag kan satsa här och nu
(För allt jag kräver är ett svar)


Och den andra:

Jag undrar om Bry-
näs har kraft till kvartsfinal
Eller Modo stannar kvar
Och hur ska det gå för MIF?
Jag undrar om Fär-
jestad ska kunna ta
sig till semifinal
Å allt jag kräver är ett svar
Ska Västra Frölunda bli kvar?

__

Se så, fixa nu fram låten och sjung med! Om du inte gillar Patrik Isaksson kan du ladda hem Nickelbacks Photograph. Den är nog bättre!