tisdag, november 22, 2005

Räddaren i nöden

Nu har jag ont i halsen. Det känns riktigt surt. Jag hade stora problem med sömnen i natt. Men jag är snart tillbaka. Snabbare än vanligt till och med. Kanske.

Jag har nämligen adderat en sak till min vanliga förkylningskur bestående av honungsvatten och halstabletter. Jag har köpt Echinagard. Jag kom att tänka på Echinagard i morse när jag vaknade. Jag tänkte: bläckfisk!

Echinagardreklamen som nu rullar är skojig, tycker jag. En snorig kille knycker en sliskig bläckfisk för att sedan bli upptäckt av Echinagardmannen.

- Det här var väl onödigt? Stå här och vara förkyld, säger Echinagardmannen.

Stor humor!

I förmiddags gick jag till Apoteket och knep Echinagard ur hyllan. På bipacksedeln står det att förkylningen förkortas med i genomsnitt fyra dagar. Säger mig inte så mycket, men det låter i alla fall bra. Och det smakar faktiskt inte så vedervärdigt! Alltså, det är ju inte gott, men det är inte jätteäckligt. Kanon. Mindre kanon att jag inte kan träna i kväll. Då ska jag passa på att se Floor Filler och Champions League-fotboll!