onsdag, november 16, 2005

Mord i köket?

Dagens...

...besvikelse: I kväll var det hemmapremiär i bandyallsvenskan för BolticGöta mot Motala. Boltic hade marknadsfört matchen ytterst hårt för att försöka slå det 26 år gamla publikrekordet på knappt 5000 personer. Tillvägagångssätt: 15 000 fribiljetter. Vi tar det igen: 15 000! Jag läste i alla fall något om 15 000 fribiljetter någonstans. Slogs rekordet? Icke. Är inte det en smärre skandal, BolticGöta? 15 000!

...bästa: Degerfors IF är tillbaka. I de stora tidningarna, alltså. Aftonbladet vräker på med OS-spelare klar för Degerfors. Välkommen, Abder Kabous!

...roligaste: Chandler i Vänner. Han är typ bäst.

...ondaste: Krampen i mitt knä (!) som jag drabbades av tidigare i kväll. Det är bra, då vet jag att jag inte har legat och degat i soffan hela dagen.

...rörigaste: Mitt kök efter tillagningen av spaghetti och köttfärssås. Alla mina skedar (sex stycken) tog slut och kaklet blev rödprickigt (naturligtvis av krossade tomater). Nu: skedarna ligger i översta lådan och hela köket är skinande rent och innehåller inga spår efter mord... förlåt, matlagningen.