onsdag, november 16, 2005

Start och oplanerat köpande

Ejendals Arena i Leksand. Turning Torso i Malmö. Stora Vallas bortasektion. Och nu min blogg! Det är, som synes, mycket som är nytt i år.

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men från början är väl det mest logiska.

Det här är början!

Skumt förut i dag. Jag gick in i en bokhandel med en gammal klasskompis. Han skulle köpa en bok - jag skulle bara följa med som stöd. Hur allt slutade? Han gick ut ur bokhandeln med en bok, precis som han hade tänkt. Jag, som inte skulle köpa något, kom kånkandes på två!

Vad hände egentligen i bokhandeln?

Jag drabbades av en plötslig bokköparmani! 100 höjdare av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson samt och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla av Håkan Nesser klistrade bara fast sig i mina boksugna händer. Ångrar jag mitt köperi nu? Nej. Förutom mina två pocketböcker fick jag även, av någon anledning, ett paket med Blå Bands Varma koppen på köpet. Tanten slängde bara i paketet i påsen. Schysst, tant!