lördag, november 19, 2005

Distriktsmästare!

KRISTINEHAMN. I dag har det varit DM i badminton i Karlskoga. Satan vilken hall de har där - en sån skulle man ha hemma på gården!

Jag spelade fyra matcher - vann tre och förlorade en. Blev DM-mästare i seniordubbel (yihoo!) och kom till kvartsfinal i singeln. Just i singelspelet stångades jag mot Värmlandsveteranerna. I första omgången mötte jag Tommie, 40, och vann efter tre set. Sedan åkte jag ut i kvartsfinalen mot Magnus, 41, som till slut vann hela klassen. De håller än - speciellt den sistnämnde. Alla i seniorklassen kände sig hyfsat bortsopade.

Nu är jag är redigt trött, men innan jag går och lägger mig noterar jag att...

...Stråhallen är Värmlands utan konkurrens bästa badmintonhall,
...man bör känna sig rätt seg och mör i kroppen i morgon om man spelar 17 matcher på en dag,
...man (läs: jag) troligen känner sig rätt seg i morgon efter fyra matcher,
...det borde vara förbjudet att få ställa upp i sju (eller var det åtta?) kategorier i en tävling,
...allt blir så mycket bättre om bollar ingår i startavgiften,
...pastasallad är poppis.