fredag, november 25, 2005

"Pussel" - inte bara ord

I dag har jag lagat pannkakor med O'boysmak. Jag fick det mattipset från - Pussel! Alltså, det programmet är så kungligt så det finns inte! Jag tittade lite på det i förmiddags, men då var det faktiskt inte så bra. Orsak: Paulinne, och inte Erik, höll i programmet. Erik Ekstrand ska vara programledare för Pussel! Och "Mackan" Edlund ska sitta i sin fåtölj bakom kameran och dra dåliga (läs: suveräna!) ordvitsar.

Men O'boy-pannkakorna, då? I tisdags, tror jag, var det som vanligt Pussel på förmiddagen och jag satt i stort sett klistrad framför tv-rutan. Just det programmet var så otroligt flippat och kul! Erik blandade ihop ledtrådarna på orden Potatismos och Diskbänk. Hysteriskt kul!

Nån gång när han presenterade (de rätta) ledtrådarna till Diskbänk sa Erik - eller det kanske var "Mackan" - att han brukar ha O'boy i sin pannkakssmet.

Jag testade det i dag. Jag hade nog i för lite O'boy-pulver i min smet; det var inte så mycket chokladsmak som jag hade önskat. Då vet jag det till nästa pannkakstillfälle!

Mer pannkakssnack: jag höll på att slänga min nya jordgubbssyltburk i backen förut. Jag kunde inte få upp åbäket till lock! Jag fick dra på mig mina vinterhandskar och mobilisera duktigt med handkraft för att frigöra några klickar sylt. Efteråt hade jag ont som tusan i mina handleder. Var det värt handledsontet? Eh, ja! Vill man äta pannkakor med enbart vispgrädde?

Mat-Tina, släng dig i väggen! Pussel-grabbarna kan inte bara ordlekar - de kan matlagning också!