onsdag, november 23, 2005

Television, television, television!

I dag har jag pluggat för lite och tittat för mycket på tv. Först Skilda världar. Åh, det låter så nördigt. Gött det!

Sedan tittade jag på reprisen av lördagens På spåret-avsnitt. Resorna och frågorna i det programmet är inte helt lätta. Jag klarar knappt någon. Sven Melander bildade i programmet lag med Katti Hoflin. Sven presenterades som "otroligt sportintressad". Lite komiskt eftersom han inte kunde någon av sportfrågorna. På frågorna om Borgholm visste han inte vem som blev Victoriastipendiat förra året. Han sa Carolina Klüft - rätt svar är Stefan Holm och Christian Olsson som fick dela på priset.

Sedan, när det var frågor om Madrid, kunde inte Sven de fyra lagen, förutom Real Madrid, som vunnit spanska ligan i fotboll de senaste tio åren. Han kunde i och för sig två av dem - Barcelona och Valencia - och for sedan efter Sevilla, Real Betis och Albacete. Inte ens nära, Sven.

Det andra laget, däremot, bestående av Adde Malmberg och Magdalena Forsberg, svarade dock helt rätt på Victoriastipendiatsfrågan och ligamästarna. I en rask takt kom de fram till Barcelona, Valencia, Deportivo La Coruña och Atlético Madrid.

Det ska dock sägas att Sven Melander imponerade stort på mig när han kunde en öländsk maträtt och blixtsnabbt klippte rätt svar (Al Capone) på Ingvar Oldsbergs och Björn Hellbergs sketch. Bra där, Sven!

Efter På spåret pausade jag med lite mat för att sedan kika på Alla älskar Raymond och Jims värld. Plugg, plugg, plugg och handlande innan Floor Filler. Och nu skriver jag detta i halvtidsvilan i matchen Liverpool-Real Betis.

Television, television, television!