måndag, december 05, 2005

Jag har inte gjort nåt!

Mäkta förvånad och med hakan nere vid hälsenorna såg jag förut att saldot på min telefon har ökat med cirkus 80 kronor - utan att jag har fyllt på den! Mycket konstigt. De har kanske utbetalat någon bonus utan min vetskap. Om det är så - fortsätt med det!

I går ringde en kompis och frågade om mitt personnummer och min adress. Jag berättade typ allt jag visste om mig själv och frågade mig själv vad han skulle med dessa uppgifter till.

- Då skickar jag en julklapp till dig! sa han innan han la på luren.

Häftigt! Hoppas jag får nåt skojigt! Har jag matjord i fickorna eller har jag matjord i fickorna?!

Om nu denna överraskningstid ska hålla i sig får den gärna göra det fram till fredag lunch när tentan om ekonomisk historia är skriven med ett godkänt resultat som följd. Vid de två nämnda överraskningstillfällena har jag dock knappt ansträngt mig. En godkänd tenta betyder dock en hel del förarbete. Men två av tre överraskningstillfällen utan nämnvärd insats får vara bra, tycker jag.

Dagens låt är helt utan konkurrens Jo-Anna says med Son of a plumber. Oj, så många gånger den har spelats i dag.