torsdag, januari 05, 2006

Supervinst ger megamango

Nu får jag nästan lägga av! Mina föräldrar bjuder in grannparet på middag med efterföljande kortspel. Först slevar jag i mig några lass mat och sedan spelar jag av sällskapet pengar i Knackpoker. Ingen stor summa, men 24 kronor räcker ändå till... en tvåkilos mango om kilopriset ligger på tolv kronor. Förresten, jag var och handlade lite förut. Den nyöppnade affären hade varken köttbullar eller papaya. Det var nästan så att jag fick ställa korgen i korgstället, slå ut med armarna mot kassörskan och gå ut helt tomhänt. Men jag hittade djupfrysta köttbullar i nåt hörn och toppade sedan det hela med en tidning. Vilken skitaffär!

I morgon: Utflykt till Smurg. Smurg? Smurg?! Smurg baklänges blir Grums. Således blir Grums baklänges Smurg. Jag vet, jag är en Einsteinkopia! Grums är en av de få orter vars namn är lika fult framlänges som baklänges. Även Kumla hamnar högt upp på listan.

I alla fall! Grums badmintonvänner bjuder in till tävling. En nonstop-tävling. Det innebär att man inte åker hem mellan speldagarna (som oftast är två till antalet) utan att man fortsätter liret på natten. Det ska nog gå bra. Med det menar jag inte att vinna, utan att spela bra och ha kul. Nu låter jag väldigt mycket som Carolina Klüft. Men hon tävlar inte på natten - det gör jag!