onsdag, januari 04, 2006

Slutspurt

Fyra dagar kvar av lovet. Snart skola igen. Men vilken snigelfart den håller! Föreläsning på måndag förmiddag - sen blir det helg. Om jag nu har läst schemat rätt det vill säga. Mäkta stolt kan jag också meddela att jag har läst ut all svensk litteratur i denna kurs. Nu är det bara den engelska kvar. Något som inte är så bara när jag tänker efter. Det är tio kapitel, och varje kapitel brukar vara på ungefär 30 sidor. Alltså 300 sidor. Min läsfart (och detta har jag faktiskt kollat, i alla fall lite halvt) är ungefär tio sidor i timmen. Ergo: 30 timmars läsande. Oj, så mycket jag fick att göra helt plötsligt...

Som om inte det vore nog glömde jag även att tippa årets vinnare av Champions League när jag förutspådde 2006. Så här kommer den rubriken.

Henke: Jag menar... det här var kul (maj)
Henrik Larssons Barcelona vinner Champions League efter finalseger mot Juventus på Stade de France i Paris. Barcelonas tränare Frank Rijkaard satsar på rutin i finalen och låter Larsson starta och spela hela finalen som slutar 2-0. Haussen i Sverige är total och antalet tv-tittare uppgår till över miljonen. Glenn Hysén, som är expertkommentator, blir skitnervös på grund av de många tittarna och tuppar av strax innan sändningens start.