tisdag, september 19, 2006

Floppar - och Hermann Dill

1. Lars "Långfingret" Ohly (v). Om vänsterpartiet bemöter all kritik på Ohlys långfingervis är jag glad över att jag inte röstade långt till vänster.

2. TV4:s nya Förkväll. Vilken soppa! Jag tyckte verkligen synd om programmets gäster Mikael Tornving och Martin Stenmarck. De måste ha trott att de var på Kanal 5 eller nåt. Jag tyckte till och med synd om mr Keno, Tommy Wahlgren, som inte verkade känna sig hemma på fastlandet. Men mest synd var det om oss tittare.

3. Carolina Gynning. Programledarnas programledarflopp! JA, JAG HÖR VAD DU SÄGER, CAROLINA. JAG BOR 30 MIL FRÅN STUDION, MEN GREJEN MED TV OCH MIKROFONER OCH SÅDANT ÄR ATT DU SKA SLIPPA SKRIKA EFTERSOM ALLT GÅR GENOM TV:N. FIFFIGT, VA? Är glad över att jag inte följer Big Brother. Bäst var Martin Stenmarcks kommentar, i direktsändning, om Förkvälls programledare:
- En av er hörs mest...

4. Fling. Egentligen borde Fling stå som nummer ett på den här listan, men det spelar ingen roll eftersom nummer fyra lika gärna kan vara den största floppen. För Fling är den största floppen. När jag ramlade över det programmet i går skämdes jag. Förnedrings-tv i dess renaste form. Vissa delar av programmet kan jag köpa, men många är ren och skär förnedring. Summa summarum: Flopp!


Tur att det finns en del flippar. Annars skulle det inte se bra ut. Bästa flippen just nu är Hermann Dill, helt utan konkurrens. Hermann Dill är fotbollsnörden och supersmilfinken som satt och log i Canal+-studion för några år sedan. Nu är han tillbaka i tv och TV4:s skåpmatsprogram Stolpe ut. Dansmaestron Peppe Engs program är fyllt av fotbollsklipp man redan har sett, men det blir ändå bra. Anledningen stavas Hermann Dill. Mer Hermann Dill åt folket!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mer Hermann? Antingen är du gay eller så är du kraftigt korkad.

Taadelooh!

9 april 2007 kl. 19:19  

Skicka en kommentar

<< Home