torsdag, september 07, 2006

Johan Wissman-mötet: Uppföljning

Läs först: Mitt möte med Johan Wissman.

I dag träffade jag Bagarn, en ny bekantskap här på Nickes lilla. Till skillnad från många andra jag namnger är han ingen universitetslärare, men han är inte heller bagare. Han är bara Bagarn. Så här föll vårt möte ut:

Bagarn: - Haha! Johan Wissman!
Jag: - Hehe, mm!
Bagarn: - Det måste vara en fejkbild.
Jag: - Fejk? Nej, det är det inte! Det var den riktige Johan Wissman.
Bagarn: - Jaså! Vad gjorde han där?
Jag: - Ehh... Det var något med Göta (friidrottsklubben i Karlstad).
Bagarn: - Jaha. Coolt!
Jag: - Japp!
Bagarn: - ...
Jag: - Nejdå, klart det inte var den riktige Johan Wissman - men han är grymt lik!
Bagarn: - Haha, ja, det är han verkligen! Vi (hans familj) sa det att han är skitlik Johan Wissman!
Jag: - Verkligen! När jag träffade honom ville jag ta ett kort och jämföra med en bild på den riktige Johan Wissman.
Bagarn: - Häftigt.
Jag: - Japp.

Sedan ramlade samtalet in på viktigare saker som Shpetim Hasanis återkomst i Degerfors, DIF:s formsvacka, helgens ödesmatch mellan DIF och Qviding och kommande matcher på Stora Valla. Ett mycket varierat samtal, alltså!

Alla friidrottsgalna kan alltså andas ut. Det var inte den riktige Johan Wissman jag morsade på - men visst är han sjukt lik! Mr Manjino (fotografen och en ny bloggbekantskap, får presenteras senare) tyckte att jag skulle skicka in bilden till Aftonbladet eller någon annan sensationstidning, men jag vill väldigt ogärna bli kändis på kuppen. Dessutom vill jag inte sätta den riktige Johan Wissman i trångmål. EM-medaljörer växer faktiskt inte på träd - bara kopior av dem.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

SÅ lik wissman är jag fan inte... =)
/A

21 september 2006 kl. 22:38  

Skicka en kommentar

<< Home