söndag, september 03, 2006

Mitt möte med Johan Wissman

I går var det återigen dags för ett superhemligt toppmöte någonstans i Karlstads vildare kvarter. Naturligtvis vill jag inte att några för omvärlden viktiga detaljer ska sippra ut via Nickes lilla, men lite kan jag bjuda på. En viss skåning saknades - men i dennes ställe kom det in en annan skåning! Det var även en flygande Jakob där, men ju längre mötet led desto mindre blev det kvar av honom. Vi får se om han vågar dyka upp någon mer gång.

Mötets stora "thing" var naturligtvis Johan Wissmans besök. Just det - den Johan Wissman! IFK Helsingborgs stora affischnamn som tog EM-silver på 200 meter i Göteborg för en månad sedan hade den goda smaken att förgylla toppmötet. Alla mötets deltagare försattes naturligtvis i en smärre chock, men trots att världsstjärnan fanns på plats var det inte tal om någon särbehandling.

Men jag kunde naturligtvis inte hålla mig! Jag bad Wissman att ta fram EM-medaljen - och det gjorde han så gärna. Tre djupa andetag och sedan frågade jag om han ville ställa upp på ett idolfoto. Han sa ja. Han sa ja!



Jag tänker: "Johan Wissman! Det här kommer barnbarnen gilla!"
Johan Wissman tänker: "Åh, nej. Ännu ett idiotiskt fan som har drabbats av någon slags stalkersjuka. Fattas bara att han knycker medaljen."

Helt klart ett lyckat möte! Fast jag glömde be om autograf...