onsdag, augusti 23, 2006

Mycket kattmat blir det

Jimmy Nordin framstår mer och mer som katten bland hermelinerna i det klämkäcka, genomtrevliga och superdupergoa friidrottslandslaget. Kulstötaren Nordin går och vinner MAI-galan, cashar in 5000 i prispengar och säger att han ska köpa - kattmat. Tänk om Carolina Klüft, Kajsa Bergqvist eller Stefan Holm hade uttalat sig på samma sätt.

Fast det finns viktigare saker än Jimmy Nordins framtida inköp att tänka på. Som kvällens övningar i Örebro till exempel. Jag ser fram emot matchen med tillförsikt. Jag tycker det ser bra ut. Degerfors vann senast och har allt att vinna; Örebro förlorade senast och har allt att förlora. Strax före klockan nio i kväll vet vi. Degerforsare - förenen eder. Gnällbältet nästa.

Och härmed avslutas bloggeriet sommaren 2006. Nästa gång jag skriver har jag bytt stad. Jag kommer även ståta med ett proppfyllt kylskåp och orkaner av damm överallt. Mer om det senare.

Hej, höst!