torsdag, augusti 24, 2006

Dagens lunch...

...var inte pizzan jag slängde i mig tidigare i dag. Dagens lunch tilldelas i stället chokladaffären i Karlstad som stängde för lunch tjugo över två. 14.20 digital tid, alltså. Jag satt perfekt (pizzerian låg vägg-i-vägg med chokladaffären) och kunde höra totalt uppgivna chokladköpare vända på klacken och brista ut i ren och skär ilska när de insåg att chokladaffärstjejen skulle komma tillbaka från lunchen först klockan tio i tre. Postgubben som skulle lämna över två lådor choklad (tar för givet att det var choklad i lådorna, finns liksom ingen anledning att tro att det var djupfrysta hamburgare i lådorna) blev också lite irriterad. Allt detta rapporterat direkt från Karlstads innerstad!

För nu kan jag rapportera från Karlstads innerstad igen. Vad händer och vad sker - Nickes lilla ståtar alltid med det senaste. Något sådant.

Om jag hade haft datorn med mig kunde jag ha rapporterat direkt från Behrn Arena i Örebro i går kväll. Men jag hade ingen dator med mig. Jag hade med mig ett glatt humör och hopp om poäng för Degerfors mot Örebro. Men icke!

Örebro vann, men alla de tre målen gjordes av degerforsare. Hänger inte med? Förklaring: 1-0 till ÖSK av Mikael Mårtensson, mittback i Degerfors (ett självmål, alltså). Kvittering av Tobias Solberg, Degerforsmittfältare. 2-1 till Örebro genom Degerforssonen Sebastian Henriksson, anfallare i ÖSK. Detta tyder alltså på att 1) vissa Degerforsspelare har svårt att hålla rätt på målburarna, 2) DIF:are - nuvarande eller före detta - tycker om att göra mål och 3) Örebrospelare kan inte göra mål.

Allt snabbt nedskrivet utan någon som helst tanke bakom eländet till inlägg. Hur som helst: hösten är här - nu kör vi!