lördag, januari 14, 2006

Kom tillbaka, "Mackan"!

Det var visst sant. Det rykte angående sidekicken i Pussel, "Mackan" Edlund, jag nåddes av - och publicerade här på Nickes lilla - visade sig stämma - men bara delvis! Så här är det:

I går tittade jag på Pussel och upptäckte genast att "Mackan" Edlund inte var med. Erik Ekstrand, programledaren, fick nämligen presentera sig själv och programmet - annars brukar "Mackan" göra det på något roligt och högtravande sätt. Det var sig inte alls likt!

Erik förklarade direkt att "Mackan" var borta - men bara för två veckor. Vilken tur! "Mackan" har dragit till Bali och kommer tillbaka om två veckor. Hans ersättare heter Patrik och gjorde således sitt första Pussel-framträdande i går. Samarbetet mellan Erik och Patrik var, av förståeliga skäl, inte lika väloljat som det mellan Erik och "Mackan", men jag tycker ändå att Patrik gjorde en bra sidekickdebut. Patrik visade prov på humor trots att han säkerligen hade en hel fjärilfarm i magen. Jag hade det skojigt när han pratade om Varberg, där han växte upp, och sin tyske pappa.

Patriks debutbetyg: Nl Nl Nl Nl Nl

Men ändå: Jag saknar dig redan, "Mackan"!