fredag, januari 13, 2006

Presschef?

Mäkta förvånad blev jag tidigare i dag när jag talade i telefon med min farmor. Hon berättade att jag har uttalat mig i Nya Kristinehamns-Posten.

Eh?

Jag har inte pratat med någon tidning, och någon tidning har inte pratat med mig, tänkte jag. Sedan, när hon läste upp mina uttalanden, gick allt upp för mig. Det visade sig att tidningen hade tagit två meningar ur min artikel på badmintonföreningens hemsida om förra veckans tävling i Grums och avslutat dem med ", säger Niklas Rundberg."

Vilket journalistiskt arbete! Nu har jag, efter visst arbete med ditten och datten, fått tillgång till NKP på nätet och läst artikeln. Om man säger så här: artikeln i tidningen är väldigt lik min.

Det kanske låter som om jag är sur på NKP, men det är jag inte. Jag tycker det är kul att de tar mina texter, eller om någon skickar in den till tidningen, gör om dem lite och publicerar i tidningen - helt utan byline. Det är bra. För någon journalist ska inte ta åt sig äran bara genom att ändra lite här och var! Grr!