tisdag, januari 10, 2006

Då var det dags igen...

Jag hann inte mer än att komma till Karlstad i söndags innan något dumt i halsen fick min uppmärksamhet. Snabbt som ögat var tjugo droppar Echinagard i ett halvt glas vatten framme. Förra gången jag började känna mig förkyld, i slutet av november, hjälpte Echinagard, som jag har behandlat i ett tidigare inlägg, på stört och förkylningen avlägsnade sig redan dagen efter. Men nu har naturläkemedlet inte lyckats detronisera förkylningssymptomen. Så nu känns det inte bra.

I samma stund som jag skriver detta rullar TV4-sporten på tv:n. Ni som gör detsamma, jag påstår att Färjestads Peter Nordström inte vet vilka Jönssonligan är. Jag tycker att han såg ut som ett levande frågetecken när reportern började fråga om vem som i FBK:s så kallade Jönssonligakedja - Jörgen Jönsson, Peter Nordström och Pelle Prestberg - är Charles-Ingvar respektive Dynamit-Harry.