söndag, oktober 07, 2007

Kung Mano Garcia

Wow!

Veckans...

...JAAAAAAAA: Nu är vi bra! Riktigt bra! Dagens 2-1-resultat borta mot Falkenberg gav DIF:s tredje raka seger - och nu ligger vi sanslösa tre poäng (ja, det är sanslöst med tanke på denna skitsäsong) över det där förbannade nedlflyttningsstrecket. Tack för målen, Mano Garcia!

(Känns svårt att fortsätta med summeringen efter vinsten mot Falkenberg, men jag ska försöka.)

...skräll: Kristinehamns badmintonelit mätte sina krafter på bowlingbanan efter helgens hemmatävling. Min tredjeplats får ses som skrällartad eftersom jag brukar ha problem med 100-gränsen. Och beroende på att jag kände mig allt annat än sugen på halvfysisk bowlingaktivitet efter sex badmintonmatcher på fem timmar.

...Roy: I går började en badmintonförälder tala med mig. Det var väldigt roligt, främst beroende på att han pratade exakt som Roy i Galenskaparna och After Shaves underbara Macken. Jag bara undrar: Var hade han gjort av Roger?

...fotbollsspecial: Pappan till min dubbelpartner efter vår seger i tävlingen: "Nu har jag bara en fråga till: Har du alla Premier League-lags tröjor? Jag blir lite avis på din samling." Detta efter att jag i tävlingen, i tur och ordning, spelat i Aston Villas, Coventrys, Sunderlands och Evertons respektive tröjor. Då lämnade jag ändå en del tröjor hemma...

....JAAAAAAAA (igen): Kan inte få nog av detta: Falkenbergs FF-Degerfors IF 1-2.