onsdag, oktober 03, 2007

Brunnström glömde signera

Det är verkligen inte lätt att bo i en världsmetropol som Karlstad. Under dagens lunch i stadsdelen Norrstrand sprang det kändisar överallt! Eller ja, kanske inte överallt - bara i lunchrestaurangen. Vi tar dagens kändisspotting från början:

Jag och Kilskeepern inmundigade god pannbiff. Vi satt vid lunchrestaurangens ingång och hade således full koll på allt och alla som sprang runt i restaurangen. Vid salladsbuffén, som stod bredvid vårt bord, uppenbarade sig plötsligt en för oss välkänd person. Kilskeepern spände ögonen i mig och nickade åt personen som stod vid salladsbuffén. Jag vände mig lite diskret om och såg Roger Melin, Färjestads tränare. Om jag hade varit hockeyfantast hade jag snudd på svimmat, men nu noterade jag bara att Roger Melin stod bredvid mig och lassade på ananas och majs på sin tallrik.

Kändisspottingen fortsatte - utan att jag själv visste om det. Några minuter efter åsynen av Roger Melin ramlade det in ett gäng grabbar genom dörren. Kilskeepern spände återigen ögonen i mig och nickade - ytterst diskret - mot högen med människor som var på väg att beställa mat. Jag visste inte riktigt vem jag skulle titta på, men förstod att det var nya kändisar i restaurangen.

Jag satt som ett frågetecken resten av tiden i restaurangen. Vi bestämde oss till slut för att röra på oss. När vi stod utanför frågade jag omedelbart vilka vi hade sett. Kilskeepern, som känner till varenda hockeyspelare från Karlstad och söderut, hade full koll. Utan att jag hade vetat om det hade jag sett FBK-spelarna Fabian Brunnström, Per Åslund och Mikael Johansson. Inga direkta kioskvältarnamn, det tvingas jag erkänna.

För att det ska bli lite exklusivt bjuder jag på just exklusiv bonusinformation. Den av de tre som var Fabian Brunnström gjorde verkligen ett misstag när han beställde mat. Han betalade med kort - men signerade inte kvittot. Brunnström gick bara iväg med sin bricka. Kvinnan bakom disken fick ropa tillbaka honom - "Ursäkta! Du måste skriva på!" - varpå Brunnström vinglade tillbaka med sin bricka, ställde ner den, signerade kvittot, lyfte brickan och gick - igen. Det verkar inte vara lätt att vara hockeyproffs.