onsdag, september 26, 2007

Ner med Ernst

Tre saker det görs oerhörd reklam för i Karlstad och som syns vart man än går.

1. Karlstad kommun gör alla invånare uppmärksamma på att det inte är bra att slänga papper i sophinken.

2. Stadium vill visa på att man nu kan handla via deras hemsida.

3. TV4 fläker upp Ernst Kirchsteiger i lila skjorta och gör reklam för hans nya tv-program som snart börjar.

Nummer 1 och 2 klarar jag av. Men Ernst måste bort. Bort! Okej att han syns i tv då och då, men när han på detta vidriga vis inkräktar på min integritet har det börjat gå lite långt. Jag vill inte se hans oerhörda smil och blanka, lila skjorta vart jag än vänder mig. Jag vill inte se hans gråsprängda tinningar på reklampelare stora som volleybollplaner. Jag vill inte läsa att jag kan läsa Ernst-bloggen (det finns tydligen en Ernst-blogg på TV4:s hemsida, enligt reklampelarna på stan).

Snälla, Tv4. Kör igång programmet illa kvickt så Ernst Kirchsteiger försvinner från gatorna. På tv:n kan jag nämligen stänga av honom - men inte på stan.