söndag, september 23, 2007

Glöm inte knäskydden, Hysén

Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag. Som en liten bonus ger jag er söndagen.

Veckans...

...bebis: Glenn Hysén var så säker på att Chelsea skulle slå norska mästarna Rosenborg i Champions League att han lovade att krypa tolv mil om engelsmännen inte gjorde det. Matchen slutade 1-1. Glenn Hysén slipper krypa tolv mil - det blir visst bara tre kilometer i Trondheimterräng.

...farväl: DIF-dynamon Jonas Lindskog tvingas lägga ner fotbollskarriären på grund av sina knäproblem. Som sagt: Vilken skitsäsong det här är.

...scoop: Aftonbladet efter José Mourinhos avhopp från Londonklubben Chelsea: "José Mourinho ut, Juande Ramos in? Den utpekade ersättaren var i London i går." Juande Ramos är tränare för Sevilla som i veckan mötte Arsenal borta i Champions League. Arsenal spelar sina hemmamatcher i - London. Kanske inte så konstigt att Ramos befann sig i London, Aftonbladet?

...repris: När vi var på seriespel i Grums förra säsongen kastade Propellerkoordinatorn ur sig följande numera smått legendariska mening när vi åt pizza: "Även om jag inte hade vetat var jag befinner mig just nu hade jag gissat på Grums." I går var det dags igen. Han yttrade förvisso inte den magiska meningen, men om han hade gjort det hade jag inte blivit förvånad. Allt var sig så kusligt likt när vi intog käk på samma pizzeria.

...övertidsmål: Sylvia kvitterade i måndags DIF:s 1-0-ledning när matchklockan med råge hade överstigit 90 minuter. I dag säkrade en av DIF:s bittraste bottenkonkurrenter, Falkenberg, segern på straff i den 93:e minuten. Som sagt (igen): Vilken skitsäsong det här är.

...Mr 100 % är alltid Mr 100 %: Jag och Mr 100 % efter seriespelet i Grums:
- Du vann inte enda match i dag. Då heter du hädanefter Mr 0 %.
- Nej, det gör jag inte.
- Inte?
- Nej. Jag är ju hundraprocentig.
- Vad det gäller förluster, ja.
- Ja. Så jag är fortfarande Mr 100 %. Alltid allt eller inget som gäller.