söndag, september 30, 2007

Årsmöte sittandes i ett hörn

Det blandas och ges på Nickes lilla. Här ger jag mest.

Veckans...

...förlåt: Det är möjligt att jag i veckan skrev ett eller annat ont ord om Ernst Kirchsteiger. Jag vill ta tillbaka en del. Det är inte en lila skjorta Ernst har på sig på alla reklampelare - det är en röd! Förlåt, Ernst. Allt annat står jag fast vid.

...poängmaskin: 1-0 mot Häcken i måndags och 2-0 mot Öster i går. Vad ger det? Jo, det ger sex poäng till Degerfors IF. Det som inför veckans matcher såg ut som något onåbart (läs: att hänga kvar i superettan), ser nu inte alltför tokigt ut. Puh!

...möte: I går i Mariestad skedde något mycket märkligt. I ett av hallens hörn, på golvet, satt Norsken och en kille som spelar för Falköping. Den senare hade ett block i knät och antecknade. "Gör ni en intervju?" frågade jag. "Nej, vi har årsmöte för Skövde Badmintonförening. Vi ska avveckla klubben nu", sa killen från Falköping. Årsmöteshandlingar kan man alltså roa sig med under en badmintontävling.

...publiksiffra: Carlstad United har i helgen återigen visat att det är i residensstaden värmländsk elitfotboll ska spelas. Planerna på att smälla upp en ny arena med plats för över 10 000 åskådare känns som ett naturligt steg för division 1-klubben. Speciellt med tanke på att hela 53 tappra United-entusiaster i går bevittnade matchen på Tingvalla mot Västra Frölunda. Fotbollen kokar i Karlstad!

...basker: Herregud, vilken stor basker jag såg i torsdags. Mannen som bar den syntes knappt - man såg bara en basker och två ben som rörde sig. Om Gösta Ekman hade använt den baskern i sin roll som "Sickan" i Jönssonliganfilmerna hade det blivit problem. Då hade Jönssonligan bestått av en basker, Vanheden och Dynamit-Harry.