lördag, september 29, 2007

Nu kan jag gå och lägga mig

Det känns som om den här lördagen - som började med uppstigning 06.25 - med gott samvete kan avslutas här och nu med apelsinjuice och halvmosade kanelgifflar. Det är liksom svårt att toppa den.

Bra sak 1: Degerfors IF slog bottenkonkurrenten Öster med 2-0 hemma på Stora Valla. För första gången sedan Dackefejden är vi nu över det där helvetiska nedflyttningstrecket. Notera: inte under - utan över. Med fyra omgångar kvar känns det som om skitsäsongen ändå kan sluta lyckligt.

Bra sak 2: Idel badmintonsegrar i Mariestad. I stället för idel kan man använda ord som bara, enbart eller endast. Två klassegrar - singel och mixed - känns hur överbra som helst - och för att inte tala om priserna jag kammade hem. Håll i er nu! Jag vann 400 svenska kronor, ett nyckelband och en exklusiv (?) vinöppnare. Som badmintonspelare får man vara mer än nöjd med de priserna.

Nu ska jag gå och lägga mig.