måndag, oktober 01, 2007

53-problematiken löst

Ursäkta mig, men jag kan för allt i världen inte släppa att Carlstad United hade den futtiga publiksiffran 53 personer i lördagens hemmamatch mot Västra Frölunda. Jag kan bara inte få det ur huvudet! Är det ens teoretiskt möjligt att det bästa herrlaget i en stad med sisådär 60 000 invånare bara ses av 53 personer?

Nu i kväll tog jag upp saken med Karlstadsfotbollens store beskyddare - Rallar-Anton.

- Såg du Carlstad United i helgen?
- Nej, jag går inte på matcherna längre.
- Jaha. Det var 53 pers där.
- 53?! Det måste vara rekord.
- Mm, bottenrekord.

Jag tror jag har det. Precis som Rallar-Anton går inte Carlstad Uniteds supportrar (?) på lagets matcher. Svårare än så var det visst inte. Dessutom spelade DIF samtidigt. Allt faller på plats!