söndag, februari 04, 2007

Norsk touch

Äntligen! Jag kanske tar i lite för mycket när jag utbrister detta fylkingska kraftuttryck, men det får du som läsare helt enkelt ta.

För tredje året i rad väljer DIF att auktionera sina matchtröjor. Första året, 2004 års matchtröjor, snodde jag åt mig Martin Sjölunds tröja nummer 20 till ett hejdlöst överpris. Peter Samuelssons tröja nummer 7 från 2005 lyckades jag få för en betydligt billigare penning.

Förra veckan slängde jag in ett bud Jonas Bergmans tröja från 2006 års säsong. Av någon anledning kunde jag förra söndagen inte bevaka slutskedet av auktionen - och då snodde någon den från mig. Det kändes inte alls bra, men redan då började jag planera för helgens stöt.

Norrmannen Eirik Lamöy var snudd på ordinarie hela säsongen, och det var just hans tröja nummer 21 jag siktade in mig på. Inte heller denna helg kunde jag bevaka slutskedet av auktionen. Jag befann mig hemma hos legenden Bagarn, även han en sann DIF-älskare. På Bagarns dator såg jag i eftermiddags att Lamöys tröja hade sålts för 375 kronor - en summa som inte alls var i närheten av mitt lagda bud. Jag fattade ingenting. Var mitt bud inte registrerat? Jag åkte hem.

Naturligtvis fick jag tröjan. Det var jag som inte förstod auktionsreglerna. Jag orkar inte förklara auktionsreglerna just nu - det elementära är att jag fick tröjan för ett lägre pris än vad jag trodde.

Den supercoola "Mål-Otto"-tröjan i torsdags och Lamöys matchtröja i dag - vilken klädvecka!