lördag, januari 20, 2007

Känd bloggare erkänner: Jag telefonröstade!

En känd 21-årig bloggare redogjorde efter Idrottsgalans sändningar tidigare i veckan för sina tankar om telefonomröstningar i samband med tv-program. När kvällstidningarna som vanligt bredde på med telefonkaosrubriker efter Susanna Kallurs seger i Jerringprisomröstningen kom 21-åringen med sitt drastiska förslag – att lägga ner telefonomröstningarna.

Sent i natt avslöjades det dock att den kände bloggaren inte lever som han lär. Under gårdagens direktsändning av Let’s Dance röstade nämligen han själv via telefon. 21-åringen berättar själv.

- Ja, det stämmer att jag röstade. Någonstans inom mig kände jag att Lasse Brandeby låg illa till efter sin katastrofala insats, och jag kunde inte bli kvitt den känslan. Enda utvägen var att rösta på honom. Jag författade ett kort sms – "Lasse" – och skickade iväg. Känslan efteråt var förvisso helt fantastisk, men såhär i efterhand är det klart att jag ångrar mig. Jag har gjort bort mig.

Efter veckans blogginlägg om telefonomröstningar och gårdagens röstande – vad tycker du egentligen om telefonomröstningar?
- Jag har egentligen inga kommentarer.

Har du förståelse för att folk uppfattar dig som virrig?
- Virrig? Inga kommentarer.

Är det aktuellt med en stängning av bloggen?
- Jag har ännu inte tänkt i de banorna.

Har du något du vill säga till dina läsare?
- Nej.

Att 21-åringen uppfattas som virrig råder det ingen tvekan om, men hans virrighet får faktiskt ursäkta. Det intressanta är naturligtvis om hans blogg efter detta fatala snedsteg kan upprätthållas i samma form som tidigare.